• امور قراردادها

در این مورد مشاور حقوقی امور قراردادها به تمامی مسائل و امور مربوط به قرادادهای گوناگون آشنا می باشد. مشاور حقوقی می تواند اموری مانند: تنظیم قرارداد، تنظیم و بررسی اوراق، پیگیری مربوط به تمدید یا فسخ قرارداد، امور مربوط به مناقصه و مزایده را انجام دهد.

وظایف کارشناس امور قراردادها در هر نهاد بستگی به اشخاص و موسساتی دارد که با آن نهاد ارتباط و همکاری دارند. به عنوان مثال وظایف کارشناس امور قراردادها در یک کارخانه صنعتی با یک کارشناس امور قراردادها در یک بیمارستان کاملا متفاوت است، هر چه آن نهاد پیچیده تر باشد امور قراردادها نیز پیچیده تر خواهد شد. همچین گاهی در برخی از شرکت ها قراردادهایی انجام می شود که فقط با تأیید و امضای مشاوران حقوقی به تأیید نهایی می رسند.

  • امور دعاوی

در مواردی ممکن است شرکت ها و سازمان ها درگیر دعاوی مختلف شوند. این سازمان ها گاهی دارای نقش خواهان و طرح کننده دعوا هستند و گاهی در نقش خوانده، که دعوا علیه آن ها می باشد. در بسیاری از مواقع شرکت و سازمان به جای قرارداد بستن با وکیل دادگستری، از مشاوران حقوقی کمک می گیرد و تا لوایح مورد نیاز برای شرکت را تهیه کنند.

  • امور پژوهشی و راهبری

امور پژوهشی که توسط مشاوران حقوقی انجام می شود در بیشتر موارد به جهت ایجاد راهکار و نتایج راهبردی برای حل مشکلات شرکت صورت می گیرد. از این رو مشاوران حقوقی مطالعات حقوقی مربوط به پرونده پژوهشی را انجام می دهند و گزارشات و پیشنهادات خود در این مورد را ارائه می دهند.

سلام به دوستان عزیزم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین سایت مشاوران حقوقی با وب سایت بهترینک همراه باشید